افلاک

مجله فرهنگی و اطلاع رسانی افلاک

افلاک

مجله فرهنگی و اطلاع رسانی افلاک

پرسش و پاسخ(رابطه دختر و پسر)

بسم الله الرحمن الرحیم

2. از همه عزیزانی که به وبلاگ ما سر می زنند و مخصوصا آنهایی که ما را قابل می دانند و از ما سوال می پرسند تشکر می کنم.

خواهر محترمی از ما سوالی پرسیدند و از ما کمک خواستند دلیل تاخیر سه چهار روزه ما تلاش کردن برای یافتن پاسخی مناسب برای سوال هم وطن محترم ما بود که ما از ایشان به دلیل تا خیر مان پوزش می خواهیم.متن کامل سوال به شرح زیر است: 

سلام
دارم تو عذاب وجدان میسوزم من ۱.۵ سال پیش یه رابطه مثل خواهر برادری داشتم و همون موقع با یه پسر دوست بودم که خیلی دوسش داشتم/هر وقت می خواستم با اون به اصطلاح برادر حرف بزنم از عذاب وجدانش که نکنه دارم به دوستم خیانت میکنم می سوختم/که بالاخره واسه همین از برادر جدا شدم فقط به خاطر دوستم ولی چون از این موضوع خبر نداشت عذاب وجدان داشتم/ولی امروز ازم پرسید اون موقع با کسی دیگه هم بودی؟من گفتم نه....چون اگه بهش میگفتم ازم خیلی دلگیر میشد و دلش می شکست و بهم شک می کرد آخه اون رابطه اصلا رابطه دوستی نبود/منم اصلا تحمل ناراحتی شو ندارم/اینکه دروغ گفتم که دلش نشکنه و نخواد به پاکی رابطمون شک کنه به نظرتون اشتباه کردم؟تو رو خدا کمکم کنید من با این پسر صیغه هم خوندیم که حلال باشه.

جواب سوال:

سلام به شما

این که می خواهید درست یا غلط بودن کار خود را بدانید بسیار عالی است اما سوال شما این است که آیا آن دروغی که گفتید کار درستی بوده یا غیر حال که شما به دنبال حقیقت هستید باید عرض کنم که اشتباهی به مراتب بزرگتر انجام داده اید که شاید اندکی خود متوجه باشید اجازه بدهید ابتدا آن اشتباه بزرگتر رفع شود و بعد به سوال شما پاسخ بدهیم.

این که شما خواهر محترم با یک پسر نامحرم ارتباط دارید به مراتب گناه بسیار بزرگتری است که می تواند آینده شما و نظام دو خانواده را از هم متلاشی کند ما در ارتباط بین دختر و پسر نامحرم برادری خواهری نداریم که ما بخواهیم با یک پسر یا دختر نامحرم ارتباط بر قرار کنیم و بعد بگوییم رابطه ما مثل خواهر و برادر است واین گناه است هرچند ما بگوییم خواهر برادری است. دوم شما فرمودید یک دوست دیگر هم دارید که همان طور که عرض کردم این هم مثل رابطه قبلی تان حرام است این که شما فرمودید که صیغه خوانده ایم تا حلال باشد بهتر است بدانید صیغه خواندن شرط دارد و فقط این نیست که ما با یک خط عربی خواندن خالی محرم شویم پس آن صیغه محرمیت که فرمودید اگر بدون اجازه پدرتان است و پدرتان در جریان کار نیست بدانید که شما محرم نیستید و ممکن است بگویید خوب اگر پدر در جریان باشد کافی است نه پدر باید اجازه به این کار هم بدهند . حال سوال پیش می آید که آقا ما هم را دوست داریم و نمی شود به خانواده گفت چون نمی گذارند ؟ رابطه پسر و دختر بحث طولانی خواهد داشت که در آینده نزدیک به طور مفصل در مورد آن مقاله هایی خواهیم نوشت که این رابطه چه هست چرا بد است و چرا حرام است باعث چه چیز هایی می شود و ... اما خلاصه و کوتاه به شما بگوییم که دل شما مهربان است دل همه جوانان مهربان است و به راحتی مجذوب کسی می شود و ما باید بدانیم که با هر دل نباید عاشق شد و علاوه بر عشق باید بر اساس عقل عمل کرد البته نکته مهم این است که اول باید ملاک های عقلانی را مد نظر داشت بعد به علاقه یعنی قبل از ایجاد علاقه باید دید که آیا فرد مورد نظر با خصوصیات من یکی است یا نزدیک است بعد حرف از محبت زده شود چون زمانی که محبت ایجاد شود در اکثر موارد عقل خوب عمل نمی کند که در آینده در بحث ارتباط دختر و پسر بیشتر توضیح خواهیم داد علی الحساب این را بدانید که افراد سود جو زیاد هستند و می خواهند دل های جوانان را به بازی بگیرند و به مقاصد شوم خود برسند و این را هم بدانید زمانی پسری با دختری دوست شد دیگر با او ازدواج نخواهد کرد چون می داند که این دختر که با من دوست است در صورتی که این کار درست نیست پس یا با کس دیگری هم دوست است یا بوده یا خواهد شد در موارد نادری هم که به ازدواج می رسد معمولا به طلاق می کشد و شما خواهر گرامی در مورد خود می توانید به سوالی که از شما پرسیده شده که آیا قبلا با کس دیگری هم بودی یا خیر کاملا به این موضوع اشاره دارد که او هم شک کرده و بهتر است بگوییم که می داند یا هست یا می شود اگر هم پسری قصد ازدواج داشته باشد بهترین راه آن است که خانواده خود را و خانواده دختر را در جریان قرار دهد نه این که مخفی کند آن که مخفی می کند قصد ازدواج ندارد  قصد سوءاستفاده دارد پس خواهر گرامی اولا کار غلط شما ارتباط با این دو پسر است دوما بدانید خیری در این کارها نیست سوما بدانید چون دل شما جوان و مهربان است اگر با پسر های بیشتری هم صحبت کنید آنها را دوست خواهید داشت که این نشانه عاشق اصلی نیست و این موارد نمی تواند مورد خوبی برای ازدواج باشد چون همان طور که با شما دوست شده یا دوست دیگری دارد یا خواهد گرفت یا داشته است چهارما اگر خانواده شما متوجه شود مصیبت به بارمی آورد که شاید باعث قتل هم شود و نظام خانواده شما را از هم بپاشد و خانواده شما را هرگز نپذیرد و در آخر خودتان فکر کنید که با این کار بسیار غلط و گناه آیا آن گناه دروغ دیگر دیده می شود . و باید بدانید در این رابطه دوست پسری شما آن دروغ است و کار ناپسند و اشتباهی است.  

اما جواب سوال شما دروغ گفتن یعنی حرفی بر خلاف واقعیت زده شود پس دروغ گفتن در اصل حرام است اما در چند جای کوچک دروغ گفتن حرام نیست ، مورد شما جز موارد دروغ حلال نیست پس دروغ گفتن شما هم اشتباه و حرام بوده است موارد دروغ حلال مثل نجات جان مسلمانی که جانش در خطر است ، یا اگر راست گفته شود باعث اختلاف و درگیری شود و .... 

در پایان از شما به خاطر طرح سوالتان  تشکر می کنم

                  انشا الله موفق شوید

            از وقت گران بهای همه عزیزان ممنون  

هم وطنانی که سوال دارند می توانند در بخش نظرات سوالات خود را از ما بپرسند و در صورت تمایل به این که سوالشان به صورت خصوصی جواب داده شود حتما آدرس ایمیل خود را وارد کنند و حتما درج کنند که جواب به صورت خصوصی داده شود .

نظرات 1 + ارسال نظر
زائربقیع 1388/06/16 ساعت 12:13 ب.ظ http://www.hasanmojtaba.ir

سلام
با ارزوی قبولی طاعات وعبادات
خیلی ممنونم از اینکه به من سرزدین
وب زیبا تون رو لینک کردم شما هم بی زحمت لینک کنید
التماس دعا
یا حق امام حسن مجتبی علیه السلام پشت وپناه تون

سلام علیکم
عبادات شما هم مورد قبول حق
ممنون که مارو لینک کردید به روی چشم ما هم شما رو لینک می کنیم
خدا پشت و پناتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد